Thursday 4 January 2007

Pislik -1-

Bir saga bir sola yatagin icinde, elimde birkac senedir tanidik bir kitap; Eroin Guncesi; bir de okuz’un son sayisi. oksuruyorum. Radyoda doksanlarin ba$indan kalma bir$eyler kulaklarima hucum ediyor. u$uyorum. Burnum akiyor; hastayim. Ama asil sorun bu degil.

Kalkiyorum. İki metrekareden biraz kucuk tuvaletimizde suratima bakiyorum; kulagimin dort-be$ parmak altina kadar uzun, kivircik saclarima ve bir aydir tra$ bicagina hasret sakalima yuzume herhangi bir ifade vermeden bakmaya cali$iyorum. Burnumu cekerken alnim kiri$iyor. Goz kapaklarim agirla$mi$ pozundalar; ama bana uyuma izni vermeyeceklerini bal gibi biliyorum. Ellerimi yikayip aynaya dogru silkeliyorum.

Tuvaletten cikip, i$igini sondurmek icin dugmeyi ararken, islak sag elim birden hafif elektrik akimini hissediyor. Agzimin sevdigi kufurlerden biri otomatik bir tela$la di$ari firlarken refleksle geriye cekilen
dirsegim duvara carpiyor. Her$eyin ustune canim yandi $imdi de.

Odama donunce Blaze of Glory’yi duyuyorum. Soloya e$lik etmek istiyorum; ama radyodaki insafsiz kusursuz bir $ekilde calarak sanki benimle dalga geciyor. kendimi, kabinin ustune birakiyorum.

Yatagimin sol caprazinda, bir metre kadar otedeki masaya bakiyorum. Birkac fincan, ici sut ya da kahve bula$igi birkac bardak, bir suru CD, bilgisayarim ve ikiyuzellibin lira var uzerinde. Komodinimin ustundeki lamba onlarin ustune vurarak arkalarinda, duvarda golgeler yaratiyor. Sikici.

oksuruk giderek daha da rahatsiz ediyor beni. Gozum, uzerinde, kocaman bir ejderhayla sava$an bir suru eski zaman askerinin oldugu postere takiliyor. Ejderha agzindan dev gibi bir alev topu cikarmi$ ve adamlarin bir k
ismini kizartmi$. Bu posteri goren herkesin yorumu ayni; neden arkada$larinin komure dondugunu goren diger askerler, hala inatla ejderhanin ustune yuruyorlar? Kazanmalari olanakli gorunmezken?

Canlari cehenneme. Zaten odaya sigara icilmez anlamina gelen bir suru cikartma yapi$tirmama, duvarlara yazi yazmama ragmen hala baca gibi tutup beni oksurten de bu pratik zekalilar.

“All I wanna do is have some fun…”

Parcalar surekli degi$iyor radyoda. Ben de agresif bir yuz ifadesiyle oksuruklerimin yanina hap$iriklar ekliyorum. Bogazim kuru. Evde bir damla icecek bir $ey yok. cildirmak icin bundan daha uygun ko$ullara sahip olabilir miydim acaba? Tabii siz bilmiyorsunuz; banyonun deligi de tikali, ama sorun olmuyor gibi; zaten sular da akmiyor.

$imdi ertesi gunu du$unme; bugunu de; yalnizca uyu. Uy
kudan korkmadan, kendini kotu hissetmemeye cali$arak.

Yarin nasil bir gun olacak acaba?

No comments: